otrdien , 28 maijs 2024
Jaunumi
Jūs esat šeit: LBA | Jaunumi | Par izstrādātajām Profesionālās izglītības iestāžu tīkla optimizācijas pamatnostādnēm 2010.-2015.gadam

Par izstrādātajām Profesionālās izglītības iestāžu tīkla optimizācijas pamatnostādnēm 2010.-2015.gadam

 

Par izstrādātajām Profesionālās izglītības iestāžu tīkla optimizācijas pamatnostādnēm 2010.-2015.gadam

Ceturtdiena, 16 jūnijs 2011 11:26 Mārcis Nikolājevs

Latvijas Būvnieku asociācijas (LBA) prezidents Mārcis Nikolājevs:

Tā saucamajos „treknajos gados” bija izjūtams ievērojams būvniecības speciālistu trūkums. Šajā sakarā LBA, sadarbojoties ar Izglītības un zinātnes ministriju darbiniekiem un iesaistot būvfirmu speciālistus, izstrādāja savus ieteikumus un priekšlikumus, kas būtu veicami, lai profesionālās izglītības sistēmā sagatavotu tautsaimniecības prasībām atbilstošus augsti kvalificētus un konkurētspējīgus būvindustrijas speciālistus, kas sekmē valsts ekonomisko attīstību, nodrošina tautsaimniecības izaugsmi un palielina valsts konkurētspēju citu valstu vidū. Tika izstrādātas Profesionālās izglītības iestāžu tīkla optimizācijas pamatnostādnes 2010.-2015.gadam.

Šajos dokumentos bija paredzēts, ka profesionālo izglītības iestāžu audzēkņiem ir nepieciešams uzstādījums, ka būve ir process, ka nepieciešams veidot paraugprogrammas, kuras ir vienotas visām profesionālajām izglītības iestādēm, kuras īsteno attiecīgās profesionālās izglītības programmas. Paredzēts izveidot moduļu apmācības sistēmu, un moduļu nepieciešamību iedalīt kategorijās – zemākā, vidējā, augstākā ar tiesībām kategoriju paaugstināt.

Lasīt vairāk

Lasīt vairāk

Attiecīgi pēc kategorijas iegūšanas profesionālo izglītības iestāžu audzēkņiem būtu iespējas iegūt Eiropasi. Profesionālās izglītības iestādes iedalīt:

1. Profesionālās izglītības iestādes, kurās ir nepieciešama materiāli tehniskā bāze pamatiemaņu apgūšanai.

2. Profesionālās izglītības iestādes, kuras specializējas kādā noteiktā profesijā.

3. Reģionāls (kompetences) centrs.

Tagad, krīzes laikos atkal izjūtams speciālistu trūkums, kas liek apskatīties kā veiktie darbi būvniecības speciālistu profesionālās izglītības jomā saskan ar iepriekš minētām pamatnostādnēm.

Diemžēl nākas secināt. ka:

1. Kompetenču centri nav izveidoti;

2. Likvidētas vairākas būvnieku apmācošās skolas;

3. Daļa būvnieku apmācošās skolas pievienotas citām ar būvniecību nesaistītām skolām. Piemēram, Liepājas Būvamatniecības vidusskola pievienota pie Liepājas Tūrisma un tekstila skolas, Rīgas Būvniecības vidusskolu Rīgas stila un modes profesionālajai skolai (!!!), utt.

Vai būvindustriju sagaidīs Latvijas cukura ražotāju un zvejas kuģu liktenis?

Avots – www.Building.lv

Atbildēt

--> -->